dijous, 20 de setembre del 2012

UNA BENVINGUDA DE CONTE

9'00h del dia 10 de setembre de 2012.

L'ESCOLA ESTÀ BUIDA!!!!!!!

ON ESTAN ELS ALUMNES???  I ELS MESTRES???


Tranquils, l'escola va començar el dia que tocava, el passat 10 de setembre de 2012 però d'una forma diferent. Llegiu i veureu...

Mestres, xiquets i xiquetes de l'escola acudirem als diferents punts d'Agres on els havia citat la misteriosa i, com no, graciosa, "Tina , la ratolina". Cadascú havia rebut a sa casa un missatge en forma de carta amb el dia i l'hora de la citació.

"Ací que està passant?" - van pensar la majoria. Però tots i totes, inclús les mares i els pares, acudiren on s'els indicava a la carta signada per una ratolina desconeguda. 
 

A la font de Barxeta, on hi havia un primer grup reduït de xiquets, xiquetes, mestres, mares i pares, aparegueren uns xirimiters i tabaleters fent sonant un melodia que els va captar i va fer seguir-los, no sense deixar de moure totes i casadcuna de les parts del seus esquelets.

Arribant a la casa assolada (ca solà, com es coneix al poble), un altre grup es va unir, bocabadat, a aquesta inusual cercavila. De igual forma que als primers, aquestos tampoc van poder resistir-se al ritme dels tabaleters afegint-se amb ball alegre quasi sense poder evitar-ho.

Continuàrem seguint als músics carrer amunt i, a la porta de l'antic cinema, una altra colla de cares adormilades, despertaren un somriure i s'afegiren a la festa.


Arribant a la plaça el grup ja era molt nombrós però, la sorpresa va ser que encara ens esperaven els darrers companys i veïns d'aquest poble que despertava després d'un llarg estiu. 

La cercavila continuava i cap podia parar de caminar i ballar entre rialles i abraçades. Seguint als músics, deixàrem l'escola davant la sorpresa dels participants, per tornar a la plaça on els músics s'acomiadaren fent sonar la melodia de la Serra Mariola. 
Tot seguit, pujàrem a la sala de plenaris de l'ajuntament, prenguérem lloc i esperàrem. Aleshores, va entrar l'alcalde, qui també va ser convidat per "Tina, la ratolina", i ens va donar la benvinguda al nou curs escolar. També ens va recordar que estiguérem pendents dels missatges d'aquest misteriós personatge i ens va acompanyar a buscar una bicicleta amb alforges on deuríem deixar els llibres que cadascú duia.

Trobàrem la bici a l'escola i decidirem anar a l'assut on ferem la presentació dels alumnes i dels mestres, així com dels seus llibres, els quals els guardàrem a les alforges. Tot seguint les instruccions de "Tina".






Finalitzades les presentacions i, amb unes alforges ben carregades de llibres de tot tipus,  els transportàrem tots junts a l'escola on s'iniciaran, al llarg de setembre i octubre, activitats de foment lector a les aules i , el racó de lectura i intercanvi de llibres. Ja eren les onze passades, moment de repondre forces amb un primer esmorzar al vell pati de l'escola.

Fins ací, la crònica de l'activitat de benvinguda al nou curs 2012-13. Esperem que tots i totes gaudim  junts  de l'escola i la lectura amb "Tina , la ratolina" i les seues aventures.

Ara us toca a vosaltres participar en aquesta notícia contestant a les següents qüestions:

  • Bé, xiquets, xiquetes, mestres, famílies i veïns, que us va semblar aquest inici del nou curs?
  • I, algú de vosaltres podria endevinar, a quin conte s'assembla aquesta benvinguda que ens ha organitzat Tina?

Deixeu les vostres respostes a la secció de comentaris i espereu noves fotos.


Gràcies a tots els col·laboradors!  I una abraçada per a tots i totes!

24 comentaris:

  1. Per a mi ha sigut molt interessant començar l'escola d'aquesta manera.Perque vaig seguir als músics amb els meus companys. Era molt emocionant i divertit...


    Ayusn

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens alegra molt sentir que et vas emocionar i divertir. D'això es tractava. Esperem que aquest any gaudisques molt amn la lectura! De moment et veiem molt concentrada. Avant!

      Una abraçada!

      Elimina
  2. jo crec que es el conte el maestro de abelin

    ResponElimina
  3. M'ho vaig pasar molt bé començant el curs 2012-2013 seguint als músics i visitant l'ajuntament. M'agradaria que l'any que ve m'ho passe igual de bé o més.

    Ara mateix no me'n recorde però segur que el tinc en casa perquè em sona d'haver-lo llegit.

    ALBA 4t AGRES.

    ResponElimina
    Respostes
    1. S'alegrem molt de que t'agradara. Alba. Revisa la teua biblioteca, encara estàs a temps d'endevinar-ho. Ànim!

      Elimina
  4. Jo no vaig poder partiçipar per que tenia un esguinç al peu i anava amb closes i m'agradaria que a l'any que be es tornara a fer.

    quin conte serà?

    Angela 4t Agres

    ResponElimina
    Respostes
    1. Va ser una llàstima que no pogueres participar però intentarem complir els teus desitjos.

      Respecte al conte, pensa que pensaràs que al final l'endevinaràs!

      Ánim!

      Una abraçada!

      Elimina
  5. Hola a tots! per a mi el primer dia d´escola va ser prou guai perquè començar aixi va ser millor que fent deures.Be m´ho he passat molt bé.No se a quin conte es referiu.auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!
    ARNAU 6é Agres

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens alegra sentir que t'ho passares molt bé!
      Però, no endevines de quin conte estracta? Pensàvem que estaria entre els més de 1000 llibres que t'hauràs llegit ja.
      Revisa la teua biblioteca!

      Ànim que encara estàs a temps!

      Elimina
  6. Per a mi el primer dia de cole va ser molt guai perquè quan vaig veure als músics vaig dir: ja comença el cole! Després vaig abraçar a tots els meus amics. Continuadament vam anar a l´ajuntament a que l´alcalde ens donara la benvinguda. A mi m'agradaria que a l´any que ve es tonara a repetir. Jo no sé a quin llibre es referiu. Nerea Ruiz 6É. Agres

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens va encantar veure-vos abraçats. El proper curs, si estàs al IES, ens agradaria que eixe dia ens acompanyares. Però de moment tens una tasca pendent, a quin conte imitàvem amb aquesta activitat?

      Ànim, que pots aconseguir-ho! Pensa...!

      Elimina
  7. A mi em va fer molta il.lusió que Tina la Ratolina m'enviara una carta a ma casa. I el primer dia em va agradar molt,em va encantar el primer dia de classe! sobretot el conte i la música, m'ho vaig passar xupi piruli! El primer dia de classe va ser molt emocionant.

    El conte que vam representar és el Flautista d'Hamelin, ho va descobrir Quique de la meua classe i alguns i algunes ho vam sentir.
    Tinc moltes ganes de conéixer a Tina la Ratolina!


    ALTEA 1r AGRES

    ResponElimina
  8. BENVINGUDA ALTEA!

    ENS ALEGRA SABER QUE EN EL TEU PRIMER DIA A L'ESCOLA D'AGRES FÒRA AIXÍ D'ESPECIAL. ESPEREM QUE GAUDISQUES MOLT D'AQUEST EL TEU PRIMER ANY A AGRES.
    RESPECTE AL CONTE, HAS ENCERTAT! ENHORABONA! TU, JA L'HAS LLEGIT?

    NOSALTRES TAMBÉ DESITGEM CONÉIXER PROMPTE A "TINA, LA RATOLINA"!

    ON VIURÀ?

    UNA ABRAÇADA!

    ResponElimina
  9. A mi em va agradar molt la música i quan vam anar a l,assut i vaig mostrar el meu conte. Va ser un dia molt xuli i divertit. Aitana,3 er d,infantil.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ALS MESTRES, TAMBÉ ENS VA ENCANTAR COMENÇAR AMB MÚSICA I ENS VA EMOCIONAR MOLT ESCOLTAR LES VOSTRES PRESENTACIONS.

      AITANA, TU SAPS ON VIU TINA LA RAOLINA?

      HI HAURÀ QUE INVESTIGAR, NO?

      UNA ABRAÇADA!

      Elimina
  10. SOC SILVIA DE 3 ANYS I EL PRIMER DIA NO EM VA AGRADAR

    ResponElimina
  11. SOC VALENTIN DE LA CLASSE D'INFANTIL I M'AGRADAT LA MÚSICA.ELCONTE ES EL FLAUTISTA D'HAMELÍN


    UNA ABRAÇADA.

    ResponElimina
  12. SOC SILVIA DE 3 ANYS I ES EL PRIMER ANY QUE VINC A L'ESCOLA I VULL CONÈIXER A TINA LA RATOLINA.
    EL CONTE ES EL FLAUTISTA D'HAMELIN I M'AGRADAT MOLT.

    ResponElimina
  13. M AGRADAT QUAN HEM ANAT A L ASSUT
    HO HE PASSAT MOLT BE

    EL CONTE ES EL FLAUTISTA D HAMELIN

    MOLTS BESSETS PER A TINA LA RATOLINA

    ANDREU

    ResponElimina
  14. CARLA DE 4 ANYS , M'AGRADAT LA MÚSICA I EL CONTE ES EL FLAUTISTA D'HAMELIN.

    UN BESITO I UNA ABRAÇADA

    ResponElimina
  15. EM VA AGRADAR QUAN VAN ARRIVAR LES XIRIMITES. EL COMTE ES EL FLAUTISTA D'HAMELIN

    ADEU TINA ENS ENVIARAS UN MISSATGE?

    AINHOA 5 ANYS

    ResponElimina
  16. EL CONTE ES EL FLAUTISTA DE HAMELIN. ENCARA NO SE ON VIU TINA LA RATOLINA.

    ADEU TINA. TINA ENS ENVIARAS MES MISSATGES?

    AITANA DE 5 ANYS

    ResponElimina
  17. jo crec que es el conte que es titula (EL FLAUTISTA DE BAMELIN)



    AYSUN 5É

    AGRES

    ResponElimina